De prijs van een hoortoestel

 

Als u op zoek bent naar een hoortoestel vindt u bij de meeste aanbieders één vaste prijs. Maar hoe deze prijs is opgebouwd en wat u precies krijgt voor uw geld staat er meestal niet bij vermeld.

Een & al oor houdt van transparantie en bij ons krijgt u alle vrijheid om zelf te bepalen hoe u uw hoortoestellen wil aanschaffen. Wilt u alleen een optimaal ingesteld hoortoestel kopen? Of wil u alle service, nazorg en garantie erbij? U bepaalt zelf wat u wil aanschaffen en daarmee hoeveel u betaalt.
Hoeveel uw hoortoestel uiteindelijk gaat kosten hangt daarnaast ook nog af van een eventueel belastingvoordeel of een mogelijke vergoeding van uw zorgverzekering.

Hier betaalt u voor

Techniek:

De prijs van een hoortoestel wordt voor het grootste deel bepaald door de techniek die er in zit. Bij een & al oor zijn alle hoortoestellen in gedeeld in 5 technische niveaus.
In onze Excellent-selectie vindt u de nieuwste en meest geavanceerde hoortoestellen terwijl de eenvoudigste hoortoestellen die we leveren in de Basis-selectie zitten.
Welke technisch niveau het beste bij u past onder andere af van uw levensstijl en persoonlijke voorkeuren. Zoekt u een oplossing voor 1-op-1 gesprekken en de TV? Of wil u zo goed mogelijk verstaan op een  drukke verjaardag of tijdens een vergadering? Voor de keuze van de juiste techniek bespreken we tijdens de intake uw luistersituaties, hoe vaak deze voorkomen en hoe belangrijk het voor u is om juist in die situatie zo goed mogelijk te kunnen verstaan.

Hoe hoger het technische niveau van uw hoortoestel, hoe beter het toestel om kan gaan met de uitdagendste luisteromgevingen en hoe duidelijker en natuurlijker het geluid zal klinken.

Instellen en controle:

Hoe geavanceerd de techniek in een hoortoestel ook is, zonder een optimale afstelling op uw gehoor en uw persoonlijke wensen zal het resultaat niet optimaal zijn. Daarom hanteert een & al oor een uitgebreide gewenningsperiode om uw hoortoestel optimaal op u af te stemmen.
Standaard bestaat de gewenningsperiode bij een & al oor uit een hoortest, uitgebreide intake, nauwkeurige eerste instelling en meerdere controles. Tijdens deze controles stellen we het hoortoestel optimaal af aan de hand van uw ervaringen in de praktijk.

Service en nazorg:

Tijdens het gebruik van een hoortoestel kan het voorkomen dat u merkt dat het geluid minder duidelijk wordt. Door het dagelijks intensieve  gebruik van een hoortoestel kunnen bijvoorbeeld microfoons of luidsprekers verstopt raken waardoor u minder geluid waarneemt. Ook kan uw gehoor veranderen waardoor u minder goed gaat horen.

Als u aan het einde van de gewenningsperiode hoortoestellen aangeschaft dan krijgt u daar standaard 3 controles bij (na 1,5 jaar, 3 jaar en 4,5 jaar). Tijdens deze controles kijken we uw hoortoestel na, controleren we of het toestel nog wel goed bij u past en passen we dat zo nodig aan aan uw gehoorverlies.
Voor extra bijstellingen, controles, aanpassingen, het vervangen van onderdelen en service betaalt u dan elke keer dat u in de winkel komt de prijzen volgens onze serviceprijslijst.

Of u kiest voor een Onbezorgd-Horen pakket. Voor een vast bedrag per jaar kiest u de service die het beste bij u past. Bovendien krijgt u bij een Onbezorgd-Horen pakket 25% korting op maatwerk oorstukjes en 50% korting op een vervangend hoortoestel bij verlies.

Garantie:

Bij een & al oor is 5 jaar garantie op uw hoortoestel de standaard. Dat betekent dat u 5 jaar lang geen kosten heeft voor reparaties als uw hoortoestel tijdens normaal gebruik defect raakt. Dat kan met name in de laatste jaren dat u uw hoortoestel gebruikt aardig wat geld besparen.
Voor defecten die ontstaan door oneigenlijk gebruik van of door gebrek aan onderhoud aan uw hoortoestel zullen wij wel de reparatiekosten aan u doorberekenen.

Schade, verlies en diefstal:

Uw hoortoestellen zijn een waardevol bezit. Als u er eenmaal aan gewend bent kunt u snel niet meer zonder. Bij verlies of diefstal wilt u dan zo snel mogelijk een nieuw hoortoestel gaan gebruiken.
Als u één van de Onbezorgd-Horen pakketten aanschaft krijgt u bij verlies van uw hoortoestel 50% korting op een vervangend exemplaar. Raakt uw hoortoestel defect of beschadigd door invloeden van buitenaf (oneigenlijk gebruik) dan krijgt u met een Onbezorg-Horen pakket 30% korting op de reparatiekosten.

U kunt een hoortoestel tijdens de gewenningsperiode en na aanschaf ook verzekeren via het HoorProtectiePlan. We informeren u graag over de mogelijkheden.

Onderhoud en schoonmaak:

U wilt uw hoortoestel in perfecte staat houden zodat u verzekerd bent van een optimaal geluid. Omdat een hoortoestel dagelijks intensief gebruikt wordt zal er regelmatig onderhoud gepleegd moeten worden. Een & al oor heeft speciale reinigingsproducten voor hoortoestellen en oorstukjes waarmee u eenvoudig zelf uw hoortoestellen kunt schoon houden.
Ook voor de filters, slangetjes en domes van uw hoortoestel die u regelmatig moet vervangen kunt u bij een & al oor terecht.
Deze onderhoudsmiddelen zijn bij een Onbezorgd-Horen pakket inbegrepen..

Oplaadbaar of batterijen:

De kwaliteit van het geluid van uw hoortoestel is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de stroomvoorziening. U wil dat uw hoortoestellen optimaal functioneren in drukte, als u muziek luistert of als u aan het telefoneren bent. Bij ons kiest u voor kwalitatief hoogstaande batterijen waarmee u het beste uit uw hoortoestel haalt. Of u kiest voor het gemak van een oplaadbaar systeem waardoor u nooit meer batterijen nodig heeft.

De keuze is aan u:

Bij ons heeft u verschillende keuzes bij de aanschaf van uw hoortoestellen:

Hoortoestellen:
U kunt ervoor kiezen om alleen uw hoortoestellen aan te schaffen. We hebben tijdens de gewenningsperiode 2 maanden de tijd om het geluid te optimaliseren waarna de aanschaf definitief is. Heeft u meer tijd nodig om te wennen? Met een extra-gewenningspakket heeft u een maand extra de tijd en kunnen we uw hoortoestellen nog verder fine-tunen. Na deze gewenningsperiode hanteren wij vaste service-prijzen voor bijstellingen, service en nazorg. Onderhouds- en schoonmaak artikelen en batterijen zijn hierbij voor uw eigen kosten.

Kies uw service:
Iedere hoortoestelgebruiker is anders. Daarom kunt u bij een & al oor kiezen welke service en nazorg u graag wilt. Is elke 1,5 jaar een controle genoeg? Of heeft u liever dat wij het volledige onderhoud van u overnemen? Koopt u zelf uw verbruiksartikelen (filters, slangetjes, domes, batterijen) of heeft u liever een all-in pakket?
Met onze Onbezorgd-Horen pakketten combineert u uw hoortoestel met de service die het beste bij u past. Een Onbezorgd-Horen pakket heeft een looptijd van 1 jaar en kan maximaal 4 keer verlengd worden.
Heeft u een hoortoestel van een andere leverancier en wilt u dat wij de service overnemen? Ook dan bieden onze Onbezorgd-Horen pakketten uitkomst.